سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
سرخط خبرها

پلیس ۲ گروه از اراذل و اوباش خطرناک مشهد را دستگیر کرد

  • کد خبر: ۱۷۱۴۷۱
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
پلیس ۲ گروه از اراذل و اوباش خطرناک مشهد را دستگیر کرد
پلیس در عملیات‌های جداگانه پرونده ۲ گروه از اراذل‌واوباش خطرناک را در مشهد بست.

به گزارش شهرآرانیوز، دو گروه اراذل‌واوباش مسلح که از چندی پیش در مناطق مختلف مشهد با اسلحه گرم و سرد به جان شهروندان افتاده بودند و تعدادی را مورد ضرب‌وجرح قرار داده و راهی بیمارستان کرده بودند، از سوی عوامل پلیس شناسایی و در عملیات‌هایی مجزا شناسایی و دستگیر شدند.

این عملیات‌ها باتوجه‌به انتقال مخفیگاه‌های متهمان به‌کندی پیش می‌رفت تا اینکه مأموران انتظامی و منابع اطلاعاتی پلیس، موفق به ردزنی این اشرار مسلح شدند و آن‌ها را در اقدامی غافل‌گیرانه زمین‌گیر کردند.

با دستگیری این افراد تعدادی از شهروندان ضمن شناسایی آن‌ها از این افراد شکایت کرده‌اند.

تسویه‌حساب با کلت کمری

از ظاهرشان پیدا بود که کمتر از ۲۵ سال دارند. یکی‌شان ۲۲ سال را پر کرده و دیگری در آستانه بیست‌وپنج‌ساله‌شدن است. آن‌ها شبانه به خانه مردی میان‌سال در یکی از روستا‌های منطقه فردوسی ریخته بودند و هر کاری از دستشان برمی‌آمد برای تبهکاری انجام داده بودند. از شلیک هوایی چند تیر با سلاح جنگی گرفته تا تهدید اهالی خانه به قتل و ایجاد رعب و وحشت در محله.

با اعلام این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گروه‌هایی از مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد وارد عمل شدند تا این اشرار خشن را سرجایشان نشانده و آن‌ها را دستگیر کنند. ماجرای درگیری این افراد شرور از زبان شاکی پرونده این‌گونه مطرح می‌شود که آن‌ها (متهمان) به‌دلیل اختلافات قبلی با پسر بیست‌وسه‌ساله این خانواده سر کری‌خوانی‌های مجرمانه دست به این‌کار زده‌اند.

در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که در نزدیکی صحنه جرم وجود داشت نیز مشخص می‌شود که متهمان با یک دستگاه خودروسواری پژو ۲۰۷ مشکی‌رنگ در مقابل منزل شاکی می‌ایستند و ضمن شکستن شیشه‌های این خانه مسکونی و عربده‌کشی در محل سکونت طرف مقابل با کلت کمری جنگی چند تیر هوایی شلیک می‌کنند. اتفاقی که در تحقیقات مأموران از سوی اهالی محل تأیید می‌شود و چند تن از شاهدان در اظهارات خود به این نکته اشاره می‌کنند.

متهمان برای زهره‌چشم‌گرفتن از پدر پسر جوانی که با او اختلاف داشتند، او و اعضای خانواده‌اش را تهدید به قتل می‌کنند و سپس از محل متواری می‌شوند.

مأموران در ابتدای تحقیقات خود با استفاده از شماره پلاک خودرو متهمان، رد این افراد را در یکی از مناطق غربی شهر مشهد می‌گیرند، ولی ظاهرا این متهمان خطرناک از چندی قبل محل را تخلیه کرده و به جایی دیگر نقل مکان کرده بودند.

تحقیقات پرونده همان‌طور که ادامه داشت گزارش‌های مشابه دیگری به پلیس اعلام می‌شد و پرونده متهمان را سنگین‌تر می‌کرد. گروه عملیات ویژه پلیس امنیت مشهد، پیگیری‌های خود را در مسیر رسیدن به سوژه و دستگیری آن‌ها ادامه می‌داد تا اینکه ردی از این افراد در منطقه کوثر مشهد به دست آمد. سرنخی که خیلی زود مأموران را در یک‌قدمی این اشرار مسلح قرار داد. با دستور بازپرس شعبه۴۰۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، عملیات ضربتی گروه امنیتی آغاز و مأموران ضمن محاصره مخفیگاه مجرمان در زمان مناسب وارد محل شدند.

اشرار مسلح درحالی‌که گرم استراحت بودند به‌ناگاه خود را در برابر سلاح‌های از نیام درآمده مجریان قانون دیدند و آن‌ها که راهی جز تسلیم‌شدن در برابر پلیس برایشان نمانده بود، خود را تسلیم کردند.

مجرمان همچون دیگر متهمان که ابتدا حاضر به همکاری با قانون نیستند، صفر تا صد اتفاقات پرونده پروپیمان خود را کتمان کرده و زیر بار این حقیقت نرفتند. اتفاقی که با انتقال مجرمان به مقر فرماندهی نیرو‌های امنیتی خیلی زود رنگی از حقیقت گرفت.

متهمان بیست‌ودو و بیست‌وپنج‌ساله که سابقه شرارت در چند منطقه از شهر مشهد را دارند به جرم خود اقرار کردند. مأموران نیز در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه هشت‌فشنگ جنگی را که داخل سقف کاذب جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند. از خودرو ۲۰۷ و بخش دیگری از این خانه مسکونی متعلق به متهمان دو قبضه چاقو و قمه، سه عدد چماق و سه عدد پلاک جعلی خودرو کشف شد.

قداره‌کشی روی مردم

مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد طی رسیدگی به پرونده مشابه دیگری موفق شدند تا جلو شرارت یکی از اراذل‌واوباش تحت پیگرد را بگیرند و او را در اقدامی ضربتی به دام بیندازند. عملیاتی که برخلاف پرونده قبلی در محدوده شرق شهر مشهد اجرا شد و یک متهم سابقه‌دار نیز در آن شناسایی و دستگیر شد. این پرونده در پی گزارش‌های متعدد مردمی در دستورکار مأموران پلیس امنیت قرار گرفت. پرونده‌ای که در آن شرور سابقه‌دار دست به چاقو و قمه شده بود و ضمن ایراد خسارت مالی به اموال عمومی و خصوصی چند تن از شهروندان مشهدی را خونین و راهی بیمارستان کرده بود.

مزاحمت برای نوامیس، زورگیری، شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی، عربده‌کشی، قدرت‌نمایی در شبکه‌های اجتماعی، تهدید به قتل، ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی ازجمله اقدامات مجرمانه‌ای بود که در کارنامه این مجرم خطرناک به چشم می‌خورد.

مأموران که کار خود را برای شناسایی این فرد آغاز کرده بودند با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی منابع خبری خود این مرد جوان را در مخفیگاهش در یکی از روستا‌های محدوده جاده تبادکان شناسایی و در اقدامی غافل‌گیرانه زمین‌گیر کردند. متهم در یک باغ‌ویلا مخفی شده بود که مجریان قانون با حکم قضایی داخل مخفیگاهش ریختند و قبل از اینکه این شخص موفق شود از چنگ قانون بگریزد، او را دستگیر کردند. در بازرسی از محل نیز یک قبضه قمه، یک قبضه چاقو و سه عدد چماق کشف و ضمیمه پرونده این فرد شد.

زندان پایان کار اشرار مسلح

فرمانده انتظامی مشهد، اما روز گذشته در تشریح دیگر جزئیات دو پرونده گشوده شده در پلیس امنیت عمومی این شهر به خبرنگار ما گفت: در پرونده اول که دو جوان بیست‌ودو و بیست‌وپنج‌ساله سابقه‌دار در آن نقش داشتند، طبق تحقیقات صورت‌گرفته از این افراد، مشخص شد که آن‌ها ضمن شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی، تیراندازی و حمل سلاح گرم، تهدید به قتل و ایجاد رعب و وحشت، محدوده غربی مشهد را به ناامنی کشانده و آرامش شهروندان را در آن مناطق خدشه‌دار کرده‌اند. ازاین‌رو باوجوداینکه این افراد مدام مخفیگاهشان را عوض می‌کردند، درنهایت ردزنی و در دام قانون گرفتار شدند.

به گفته سرهنگ احمد نگهبان، تاکنون تعدادی از شهروندان به مرکز پلیس امنیت عمومی مشهد مراجعه کرده و ضمن شناسایی این اشرار علیه آن‌ها شکایت تنظیم کرده‌اند. پرونده این افراد نیز پس از تکمیل تحقیقات اولیه و پیوست مستندات پلیسی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت. این دو جوان سابقه‌دار نیز با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند و تحقیقات ما از آن‌ها برای کشف دیگر جرائم احتمالی‌شان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد به دومین پرونده گشوده شده در پلیس امنیت مشهد اشاره کرد و افزود: در این پرونده نیز مشخص شد که متهم تاکنون ۱۰ نفر از شهروندان را مورد آزار و اذیت و ضرب‌وشتم قرار داده است که این افراد همگی در مقر انتظامی پلیس امنیت مشهد حاضر شده و ضمن شناسایی جوان شرور از این فرد به اتهام تهدید به قتل، ضرب‌وجرح با سلاح سرد و مزاحمت برای نوامیس شکایت کرده‌اند.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: در بخش دیگر تحقیقات این پرونده نیز مشخص شد که متهم دارای هشت فقره پرونده کیفری به جرم نزاع و درگیری، ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم و امنیت عمومی است. او همچنین در جریان یک نزاع خیابانی ضمن مجروح‌کردن زنی باردار، با چاقو به دست شوهر این زن که قصد دفاع از همسرش را داشته، ضربه‌ای زده است که در این میان تاندوم‌های دست این شخص پاره شده است. علاوه بر این متهم، هفت‌تن از شهروندان را با چاقو مجروح کرده است.

بنا بر اعلام رئیس پلیس مشهد، پرونده این مرد جوان نیز پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و با صدور قرار قضایی راهی زندان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->